Grywalizacja / Gryfikacja


 
2012-05-21

Gamifikacja kreuje zabawę!

Żyjemy w XXI wieku. Zaawansowana technologia otacza nas już dosłownie z każdej strony. Według CBOS ponad 56% Polaków korzysta z Internetu, a na świecie już ponad 2 mld ludzi jest online. Wystarczy tylko spojrzeć na swój telefon komórkowy. Jeszcze kilkanaście lat temu byłbym mocno zdziwiony widząc komputer osobisty o takiej mocy obliczeniowej. Mógłbym tylko pomarzyć o...

czytaj dalej »

 
2012-05-02

Gryfikacja w marketingu

Gryfikacja może być doskonałym narzędziem uzupełniającym dla tradycyjnego marketingu. Szczególnie dobrze sprawdza się w połączeniu z social marketingiem oraz wszędzie tam, gdzie występują powtarzalne czynności, które da się uporządkować w jakiś schemat. Celem gryfikacji w marketingu jest przede wszystkim budowanie długoterminowej relacji z klientami opartej na zaufaniu. Badan...

czytaj dalej »

 
2012-05-02

Grywalizacja, co to jest?

Grywalizacja, zwana również gryfikacją (ang. gamification) to używanie w realnym życiu mechanizmów znanych z gier (nie tylko komputerowych).  Dokładniej - grywalizacja bazuje na wykorzystaniu bodźców i odruchów, które każdy z nasz w sobie „trenuje” (zazwyczaj nieświadomie) w czasie przeznaczonym na rozrywkę. Podstawowym założeniem grywalizacji...

czytaj dalej »

 
2010-11-22

Dlaczego gryfikacja działa?

Jedną z podstawowych przyczyn, dlaczego  gryfikacja działa i jest praktyczna jest  jej rezultat: zaspokojenie potrzeby spełnienia i uznania przez innych. Potrzeby te są naturalne u każdego człowieka, czyli fundamentem grywalizacji nie jest zjawisko sztucznie wygenerowane. Gabe Zichermann, jeden z największych ekspertów i praktyków w dziedzinie gryfikacji, twierdzi że...

czytaj dalej »